Εμφάνιση Αταίριαστων Τιμών

Στην συνέχεια θα αναφερθούμε στην εμφάνιση αταίριαστων τιμών χρησιμοποιώντας ένα ερώτημα. Αταίριαστες, ονομάζονται οι εγγραφές οι οποίες υπάρχουν σε ένα πίνακα, αλλά δεν υπάρχουν συσχετιζόμενες εγγραφές σε κάποιον άλλον. Στην οθόνη μας εμφανίζονται οι πίνακες «Πελάτες», και «Κατηγορίες». Στον πίνακα «Πελάτες», στο πεδίο «Κατηγορίες Κωδικών», καταχωρούνται οι κατηγορίες, ενώ στον πίνακα «Κατηγορίες», έχουν καταχωρηθεί οι κωδικοί των κατηγοριών. Ο Στέλιος Λαμπρόπουλος, με κωδικό 3, ο οποίος αντιστοιχεί σε αυτή την κατηγορία, είναι μεταπωλητής. Υπάρχουν εγγραφές όμως όπως αυτή, αυτή, ή αυτή, στις οποίες δεν έχουμε καταχωρήσει κάποιον κωδικό. Ας δούμε πως μπορούμε να εμφανίσουμε όλες αυτές τις εγγραφές χρησιμοποιώντας ένα ερώτημα. Κλείνουμε τους πίνακες. Κάνουμε κλικ στο αντικείμενο «Ερωτήματα», και στο κουμπί «Δημιουργία». Επιλέγουμε «Οδηγός εύρεσης αταίριαστων», και πατάμε το κουμπί ΟΚ. Στο βήμα αυτό θα επιλέξουμε τον πίνακα στον οποίο θα εντοπιστούν οι αταίριαστες εγγραφές. Επιλέγουμε τον πίνακα «Πελάτες», και κάνουμε κλικ στο κουμπί «Επόμενο». Στο βήμα αυτό, θα επιλέξουμε τον πίνακα που περιέχει τις σχετιζόμενες εγγραφές. Επιλέγουμε τον πίνακα «Κατηγορίες», και κάνουμε κλικ στο κουμπί «Επόμενο». Στο βήμα αυτό, θα επιλέξουμε τα σχετιζόμενα πεδία. Επιλέγουμε από τον πίνακα «Πελάτες» το πεδίο «Κατηγορία Κωδικός», και από τον πίνακα «Κατηγορίες» το πεδίο «Κωδικός Κατηγορίας», και πατάμε το κουμπί αυτό. Εδώ, εμφανίζονται τα πεδία τα οποία σχετίζονται. Υπενθυμίζουμε πως τα πεδία που σχετίζονται, δεν είναι υποχρεωτικό να έχουν το ίδιο όνομα. Θα πρέπει όμως να έχουν τον ίδιο τύπο δεδομένων. Κάνουμε κλικ στο κουμπί «Επόμενο». Στο βήμα αυτό, θα επιλέξουμε ποια πεδία θέλουμε να εμφανίζονται. Επειδή θέλουμε να εμφανίζονται όλα τα πεδία πατάμε αυτό το κουμπί, και όλα τα πεδία εμφανίζονται στον χώρο των επιλεγμένων πεδίων. Κάνουμε κλικ στο κουμπί «Επόμενο». Εδώ πληκτρολογούμε το όνομα του ερωτήματος. Πληκτρολογούμε Test1. Επιλέγουμε «Να δω τα αποτελέσματα», ώστε να ανοίξει το ερώτημα σε προβολή φύλλου δεδομένων, και πατάμε το κουμπί «Τέλος». Εμφανίζονται όλοι οι πελάτες στους οποίους δεν έχει καταχωρηθεί κάποια κατηγορία, οι εγγραφές αυτές, δηλαδή δεν σχετίζονται με αντίστοιχες εγγραφές του πίνακα «Κατηγορίες». Εμφανίζονται τρεις πελάτες. Κλείνουμε το ερώτημα. Ας δούμε ένα ακόμη παράδειγμα. Ανοίγουμε τον πίνακα «Πωλήσεις», όπου εμφανίζονται τα στοιχεία των πωλήσεων. Ταξινομούμε τον πίνακα «Πωλήσεις» ως προς το πεδίο «Πελάτης κωδικός». Παρατηρούμε πως ο πελάτης με κωδικό 1, έχει πραγματοποιήσει τέσσερις αγορές, γι’ αυτό και έχει 4 εγγραφές. Υπάρχουν όμως και πελάτες, οι οποίοι δεν έχουν πραγματοποιήσει καμία αγορά. Όπως π.χ., ο πελάτης με κωδικό 15. Από το 14, πηγαίνουμε κατευθείαν στο 16. Ας δούμε πως μπορούμε να εντοπίσουμε τους πελάτες, οι οποίοι δεν έχουν πραγματοποιηθεί καμιά αγορά. Κλείνουμε τον πίνακα. Κάνουμε κλικ στο αντικείμενο «Ερωτήματα», και στο κουμπί «Δημιουργία». Επιλέγουμε «Οδηγός εύρεσης αταίριαστων», και πατάμε το κουμπί ΟΚ. Επιλέγουμε τον πίνακα «Πελάτες», και πατάμε το κουμπί «Επόμενο». Επιλέγουμε τον πίνακα «Πωλήσεις», και πατάμε το κουμπί «Επόμενο». Επιλέγουμε το πεδίο «Κωδικός Πελάτη», του πίνακα «Πελάτες», και το πεδίο «Πελάτης κωδικός», του πίνακα «Πωλήσεις», και πατάμε αυτό το κουμπί. Εδώ, εμφανίζονται τα πεδία τα οποία σχετίζονται. Κάνουμε κλικ στο κουμπί «Επόμενο». Επιλέγουμε τα πεδία τα οποία θέλουμε να εμφανίζονται. Μεταφέρουμε λοιπόν στα επιλεγμένα πεδία, τα πεδία «Κωδικός Πελάτη», «Επώνυμο», και «Όνομα». Πατάμε το κουμπί «Επόμενο». Πληκτρολογούμε το όνομα Test2, επιλέγουμε «Να δω τα αποτελέσματα», και πατάμε το κουμπί «Τέλος». Εμφανίζονται τέσσερις πελάτες, οι οποίοι δεν έχουν κάνει καμία αγορά.