Ομαδοποίηση Πληροφοριών Σε Ένα Ερώτημα

Πολλές φορές χρειάζεται να ομαδοποιήσουμε τα δεδομένα, έτσι ώστε να έχουμε μια πιο γενική εικόνα. Ας υποθέσουμε πως θέλουμε να δούμε τους ταχυδρομικούς κώδικες των πελατών μας. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε με δύο τρόπους. Ο πρώτος τρόπος είναι να εμφανίσουμε τις μοναδικές τιμές, ενώ ο δεύτερος να ομαδοποιήσουμε τις εγγραφές. Ας δούμε τον πρώτο τρόπο. Δημιουργούμε ένα νέο ερώτημα σε προβολή σχεδίασης, εισάγουμε τον πίνακα Πελάτες, κάνουμε διπλό κλικ στο πεδίο ΤΚ. Από τις ιδιότητες του ερωτήματος, αλλάζουμε την τιμή τις ιδιότητας «Μοναδικές Τιμές», σε «Ναι». Έτσι, στο αποτέλεσμα θα εμφανίζονται οι μοναδικές τιμές, κάθε ΤΚ θα εμφανιστεί μια φορά. Εκτελούμε το ερώτημα. Παρατηρούμε ότι εμφανίστηκαν 40 εγγραφές. Η πρώτη είναι κενή, που σημαίνει ότι κάποιος ή κάποιοι πελάτες, δεν έχουν ταχυδρομικό κώδικα. Οι υπόλοιποι 39, είναι διαφορετικοί μεταξύ τους. Άρα, όλοι οι διαφορετικοί Ταχυδρομικοί Κώδικές που χρησιμοποιούνται από τους πελάτες μας, είναι αυτοί οι 39. Αυτή η ιδιότητα των ερωτημάτων είναι χρήσιμη, αλλά δεν μας καλύπτει σε όλες τις περιπτώσεις. Δεν μπορούμε για παράδειγμα να δούμε το πλήθος των πελατών ανά ταχυδρομικό κώδικα. Ας δούμε τον δεύτερο τρόπο. Μεταβαίνουμε σε προβολή σχεδίασης, και αλλάζουμε την τιμή της ιδιότητας «Μοναδικές Τιμές», σε «Όχι». Ενεργοποιούμε τα συγκεντρωτικά στοιχεία, κάνοντας κλικ στο εικονίδιο με το κεφαλαίο Σ στην γραμμή εργαλείων «Σχεδίαση ερωτήματος». Παρατηρούμε ότι εδώ, εμφανίστηκε μία ακόμη γραμμή. Σε αυτήν την γραμμή μπορούμε να ορίσουμε τον τρόπο ομαδοποίησης για το κάθε πεδίο. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα το πεδίο έχει την τιμή «Ομαδοποίηση κατά», το οποίο σημαίνει πως θα μας εμφανίσει τις μοναδικές τιμές. Εκτελούμε το ερώτημα. Παρατηρούμε ότι εμφανίστηκαν πάλι οι 40 εγγραφές.