Παραμετρικό Ερώτημα

Στην συνέχεια θα αναφερθούμε στα παραμετρικά ερωτήματα. Τα ερωτήματα αυτά, όταν εκτελούνται μας ζητούν να εισάγουμε τιμές, οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν ως κριτήρια ή παράμετροι. Ας δούμε ένα παράδειγμα. Εκτελούμε το ερώτημα «Όνομα». Εμφανίζεται ένα παράθυρο διαλόγου, που μας ζητά να πληκτρολογήσουμε το όνομα του πελάτη που αναζητούμε. Πληκτρολογούμε π.χ. ΔΕΣΠΟΙΝΑ, και πατάμε το κουμπί ΟΚ. Εμφανίζονται οι κωδικοί, τα επώνυμα, και τα ονόματα όλων των πελατών με όνομα Δέσποινα. Κλείνουμε το ερώτημα. Στα παραμετρικά ερωτήματα λοιπόν, ορίζουμε κάθε φορά ένα διαφορετικό κριτήριο, και το ερώτημα μας εμφανίζει τις εγγραφές οι οποίες ικανοποιούν το κριτήριο αυτό. Ας δούμε πως μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα παραμετρικό ερώτημα, ίδιο με αυτό που μόλις εκτελέσαμε. Ξεκινάμε τη δημιουργία ερωτήματος σε προβολή σχεδίασης. Προσθέτουμε τον πίνακα «Πελάτες», και εισάγουμε τα πεδία Κωδικός Πελάτη, Επώνυμο, και Όνομα. Στην γραμμή κριτήρια του πεδίου «Όνομα», πληκτρολογούμε μέσα σε αγκύλες, το προτρεπτικό κείμενο που επιθυμούμε να εμφανίζεται. Πληκτρολογούμε το κείμενο “Εισάγετε το όνομα του πελάτη”, και κλείνουμε τις αγκύλες. Εκτελούμε το ερώτημα. Εμφανίζεται το παράθυρο διαλόγου, πληκτρολογούμε το όνομα ΔΕΣΠΟΙΝΑ, και πατάμε το κουμπί ΟΚ. Εμφανίζονται οι εγγραφές όπου το πεδίο όνομα, έχει την τιμή Δέσποινα. Ας δούμε ένα ακόμη παραμετρικό ερώτημα. Θα αναζητήσουμε με την χρήση ενός παραμετρικού ερωτήματος όλους τους πελάτες, οι οποίοι είτε στο επώνυμο είτε στο όνομα τους, περιέχουν σε οποιαδήποτε θέση τους χαρακτήρες ΓΓ συνεχόμενα. Κάνουμε διπλό κλικ στο ερώτημα «Όνομα-Επώνυμο», εμφανίζεται το παράθυρο διαλόγου, το οποίο μας προτείνει να πληκτρολογήσουμε το κείμενο που θέλουμε να αναζητηθεί. Πληκτρολογούμε ΓΓ, και πατάμε το κουμπί ΟΚ. Εμφανίστηκαν 16 εγγραφές. Και οι 16 εγγραφές, παρατηρούμε πως περιέχουν στο όνομα ή στο επώνυμο, τους χαρακτήρες ΓΓ συνεχόμενα, όπως Αγγελική, Ευαγγελία, Σφουγγαρά κ.ο.κ. Ας δούμε πως μπορούμε να δημιουργήσουμε το ίδιο παραμετρικό ερώτημα. Δημιουργούμε ένα νέο ερώτημα σε προβολή σχεδίασης. Προσθέτουμε τον πίνακα Πελάτες, και εισάγουμε τα πεδία Κωδικός Πελάτη, Επώνυμο, και Όνομα. Στην γραμμή κριτήρια του πεδίου «Επώνυμο», πληκτρολογούμε: Like ““&[κείμενο προς αναζήτηση]& “” Χρησιμοποιούμε τον αστερίσκο εδώ, και εδώ, ώστε να αναζητηθούν οι εγγραφές οι οποίες περιέχουν οποιουσδήποτε χαρακτήρες μπροστά ή πίσω από τους χαρακτήρες που θα πληκτρολογήσουμε. Αντιγράφουμε το κριτήριο, και το κάνουμε επικόλληση στο πεδίο «Όνομα», αλλά στην επόμενη γραμμή, ώστε να ισχύει το διαζευκτικό «ή». Διαφορετικά, εάν εισάγαμε δηλαδή το κριτήριο στην ίδια γραμμή, εδώ δηλαδή, θα ίσχυε ο τελεστής «και». Θα αναζητούσε δηλαδή τους πελάτες που περιέχουν και στο επώνυμο, και στο όνομα τους χαρακτήρες ΓΓ. Εκτελούμε το ερώτημα. Εμφανίζεται το παράθυρο διαλόγου, πληκτρολογούμε ΓΓ, και πατάμε το κουμπί ΟΚ. Εμφανίζονται όλοι οι πελάτες οι οποίοι είτε στο επώνυμο, είτε στο όνομα, περιέχουν τους χαρακτήρες ΓΓ. Ας δούμε ένα ακόμη παραμετρικό ερώτημα. Εκτελούμε το ερώτημα Τζίρος. Στο παράθυρο διαλόγου μας ζητά να πληκτρολογήσουμε την ελάχιστη τιμή τζίρου, π.χ. πληκτρολογούμε 100, και πατάμε το κουμπί ΟΚ. Εμφανίζεται και ένα δεύτερο παράθυρο διαλόγου, το οποίο μας προτρέπει να πληκτρολογήσουμε την μέγιστη τιμή τζίρου. Πληκτρολογούμε π.χ. την τιμή 200, και πατάμε το κουμπί ΟΚ. Εμφανίζονται 57 πελάτες. Ταξινομούμε και ως προς τον τζίρο, για να δούμε καλύτερα το αποτέλεσμα του ερωτήματος. Όλοι οι πελάτες έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό, η τιμή του τζίρου τους είναι από 100€, έως και 200€. Μεταβαίνουμε σε προβολή σχεδίασης. Παρατηρούμε, ότι στο πεδίο ΣύνολοΠελάτη, υπάρχει το κριτήριο: >=[Από] And <=[Έως] Απλά το Από, και το Έως, είναι παράμετροι. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι οι παράμετροι όπως και τα πεδία, που είδαμε σε προηγούμενο μάθημα, όταν τα χρησιμοποιούμε ως ορίσματα σε κριτήρια, μπαίνουν μέσα σε αγκύλες. Εάν το κείμενο μέσα στις αγκύλες ταυτίζεται με το όνομα κάποιου πεδίου του ερωτήματος, τότε το ερώτημα δεν θα είναι παραμετρικό, διότι η access θα χρησιμοποιήσει το πεδίο.