Stretch

Συνεχίζουμε με την εντολή Stretch. Η εντολή Stretch επιμηκύνει ή βραχύνει αντικείμενα. Επιλέγουμε τα αντικείμενα που θα επιμηκυνθούν ή θα βραχυνθούν, μόνο με Crossing Window, δηλαδή με διακεκομμένο παράθυρο. Είναι από τις λίγες εντολές η οποία δε χρησιμοποιείται κάνοντας κλικ πάνω στο αντικείμενο. Είπαμε ότι θέλουμε η μικρή πλευρά του κρεβατιού να είναι 1.80, όπως και είναι, και η μεγάλη πλευρά, να είναι 2.40. Ένα αντικείμενο το οποίο είναι block, όπως αυτό, το οποίο με ένα κλικ επιλέγεται ολόκληρο, για να μπορέσουμε να το επεξεργαστούμε με οποιανδήποτε εντολή, όπως π.χ. με την Stretch, πρέπει να το κάνουμε πρώτα Explode. Explode, επιλέγουμε το αντικείμενο και πατάμε Enter. Το αντικείμενό έχει σπάσει στις γραμμές από τις οποίες αποτελείται, οπότε τώρα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πάνω του οποιανδήποτε εντολή θέλουμε. Επιλέγουμε λοιπόν την εντολή Stretch, και ξεκινάμε να επιλέξουμε το αντικείμενο. Αυτή τη στιγμή θέλουμε, να μικρύνουμε το αντικείμενο, κατά 0.40. Για να το πετύχουμε αυτό, επιλέγουμε με ένα διακεκομμένο παράθυρο το αντικείμενο, και το παράθυρο έχει τις εξής ιδιότητες. Το σημείο που βρίσκεται μέσα στο πράσινο μέρος του παραθύρου, μένει σταθερό. Το σημείο του αντικειμένου που βρίσκεται εκτός παραθύρου, και εκείνο μένει σταθερό, και το σημείο το οποίο κόβει το παράθυρο στο πάνω μέρος του, είναι το σημείο κοπής, από το οποίο αρχίζει το αντικείμενο και είτε επιμηκύνεται είτε βραχύνεται. Κάνουμε αριστερό κλικ λοιπόν, έχει επιλεχθεί το τμήμα του αντικειμένου που θέλουμε, πατάμε Enter, επιλέγουμε ένα σημείο ως σημείο βάσης,… και ξεκινάμε να το μικραίνουμε ή να το μεγαλώνουμε. Δείχνουμε ότι θέλουμε να ανεβούμε προς τα πάνω, και πληκτρολογούμε 0.40. Το σχεδιασμένο αντικείμενο μίκρυνε κατά 40 πόντους, οπότε τώρα αν το μετρήσουμε, βλέπουμε ότι είναι 2 μέτρα ακριβώς. Ο άλλος ο τρόπος με τον οποίο θα μπορούσαμε να το μικρύνουμε 40 πόντους με το Stretch, από την πάνω πλευρά, είναι ο εξής. Επιλέγουμε πάλι το Stretch, και με ένα παράθυρο, προσεκτικά, κρατάμε μέσα στην πράσινη περιοχή του παραθύρου, οτιδήποτε έχει να κάνει με το αντικείμενο και μπορεί να αλλάξει η μορφή του. Δηλαδή αν κόψουμε σε αυτό το σημείο, βλέπουμε ότι αρχίζει και αλλοιώνεται το γύρισμα του σεντονιού. Αν κόψουμε πιο πάνω, θ’ αρχίσουν να μικραίνουν τα μαξιλάρια, με αποτέλεσμα να πρέπει να πάρουμε όλα αυτά τα στοιχεία μέσα στο παράθυρο, και να κόψουμε παρακάτω. Σ’ αυτό το σημείο τώρα, προς τα κάτω 0.40, πατάμε Enter και το αντικείμενό έχει τις διαστάσεις που θέλουμε. Βάση λογικής λοιπόν, όταν θέλουμε να αλλάξουμε τις διαστάσεις ενός αντικειμένου, χρησιμοποιούμε είτε το Scale, εάν θέλουμε να πετύχουμε μεγάλες αλλαγές στις διαστάσεις του, και αν κάτι δεν μπορούμε να το πετύχουμε με το Scale, τότε μπορούμε με το Stretch να επιμηκύνουμε ή να βραχύνουμε διάφορες περιοχές του αντικειμένου.